måndag 9 augusti 2010

Vår vita flock väcker uppmärksamhet.. Åre vol.3

Ja vart vi än kommer med vår flock på fyra vita, varglika, hanhundar av samma ras så tittar och ler folk. Många frågar om rasen.. "är det såna som drar slädar?" och den vanliga "Är det schäfrar?" hehe. Det klart att vi syns, jag menar EN herdehund syns väl i massan eller på håll. Men fyra i grupp är svårt att missa. Vi tänker ju inte på det själva förrän folk stirrar på oss, och man för en bråkdels sekund undrar om ens hund har blivit utbytt mot något annat i koppeländan. Visst är de vackra på alla sätt, men så värst förvånad tror jag inte jag ser ut varje gång jag ser mina hundar ;)

Nedan är fler bilder från gårdagens vandring, varav en på Bamzing när han LA SIG i en fjällbäck för att dricka, sötnöten! <3
Jag är stolt över mig och hundarna att vi klarade av vandringen så bra, nu vet man mer vad man klarar av om det skulle krävas och jag är väl motsatsen till en atlet, en "antilet"! En överviktig, trasig naturfantast med en vilja som kan lyfta berg, sen har jag en svag högerfot också som jag bröt för fem år sen som aldrig blir sig lik. Men tänk att jag trooor att det döljer sig en del muskler under allt det där mjuka?? Är speciellt glad över att jag varken snubblade eller vrickade mig en enda gång på hela turen, trots terrängen. Har nog mina underbara Haglöfs kängor att tacka för mycket. What would I do without you..?

Idag har pappa varit iväg med hundarna på egen hand och jag har varit på Åre Chokladfabrik och shoppat loss och fotograferat det estetiskt vackra som insidan utgjorde, gott i mun men godis även för ögonen! Jättetrevlig personal.
När jag kommer t därifrån och ska åka mot Tännforsen (vattenfall) så ringer jag pappa och när jag tittar neråt, vem står där och pratar i luren om inte pappa! Så vi gjorde sällskap till Tännforsen :) Jag var in en vända till souvenirbutiken innan vi tog ut hundarna och gick ner till själva fallet. Naturens krafter som forsar över kanten i 500 kubikmeter i sekunden.. behöver jag säga att det dånade duktig i öronen?
Det var branta vägar att klättra i och det kändes i benen vill jag lova!

Jag lagade en enkel middag bestånde av pasta och pastasås av bacon, champinjoner, lök och smaksatt creme fraiche. Gottgottigottgott.

Får se hur vi gör nu resten av veckan, ser ut som att vi kommer sära på oss för att göra äventyr på egen hand. Huvudsaken är att det blir semester för både oss och hundarna och inte en ond cirkel som gör oss irriterade så vi retar gallfeber på varandra, hundarna känner ju av det och blir oroliga. Då är det sundare att bara dela på oss och njuta av en härlig semester med våra respektive hundar! It's a win win, så att säga ;)

Vill slutligen säga att "EN KVINNA UTAN MAGE- ÄR SOM EN SÄNG UTAN KUDDE!"











































3 kommentarer:

  1. aaaaaaaaaah, vill vara där!!!! Vilka härliga vyer!

    SvaraRadera
  2. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :=)

    SvaraRadera
  3. fy satan vad det ser härligt ut!!!!
    Jag vill också vara där med er!! =)
    Njut nu av eran semester och ta hand om er!!!

    SvaraRadera