torsdag 12 augusti 2010

Tack för allt Åre. vol.5

Lite lätt oengagerat inlägg, är så otroooligt trött just nu och ska strax lägga mig för natten..

Igår, onsdag, så sov jag ut efter föregående dagens strapats och pappa var snäll och rastade hundarna på f.m. Sen åkte han iväg med Zing och Devil för en dags härlig vandring.

Vi vaknade långsamt till liv. På e.m så stack jag och hundarna iväg mot Vålådalen och åkte in lite här och där för att se lite fina vyer. Åkte hem och lagade middag runt 16 och pappa hade inte hunnit hem ännu.

Fortsatte mot Handöl och Storulvån, där vi var och vandrade i söndags, men jag åkte bara in en liten bit på vägen och sen gick vi och satte oss på fjället med utsikt flera mil bort. Tankade energi av naturen, bakom oss hade vi Storsnasen som sträcker sig över en kilometer upp mot himlen. Hundarna verkade njuta av de svala vindarna, fjällens dofter och att det bara var vi. Satt där en timma säkert.
Vi var bara en mil ifrån gränsen.. fick för mig att åka in i Norge en sväng!
Åkte in ca tre mil och jag hade då sju mil kvar till Trondheim, sen vände jag. Saknade mitt eget land :p Vi var hemma igen runt 21.30, nöjda och trötta.

Idag tog vi det också lugnt, pappa åkte med hundarna för att leta bär.
Jag städade lite inför imorgon, vi ska åka tidigt så det är skönt att ha en del gjort redan. Åkte till chokladfabriken, för andra gången :) Fick i uppdrag att handla lite priser åt domare och ringsekreterare på Rasspecialen nu i helgen, vår rasklubb- Vit herdehundklubb, har 10 års jubileum iår! :) Hurra hurra.
Har ju iofs bara varit med i leken i fyra år, men ändå.
Taurus ska som sagt ställas ut under själva utställningen, sen ska Bailey få sin exteriörbeskrivning gjord så han äntligen kan titulera sig KORAD! På söndagen så ska Bailey tävla 2:an i klubbmästerskapet i lydnad. Till sist så ska jag vara tävlingsledare för eliten.

Vi har idag även hunnit gå en promenad på en fin led med underbar utsikt, som överallt. Pappa bjöd mig på middag på restaturang eftersom det är sista kvällen, åt black and white.. vad annars? ;) När vi kom hem så kom jag på vad jag glömt.. att bada hundarna! Så jag blandade en 1½ liters flaska med utspätt schampo och sen drog vi till Ottsjön där vi hittade en vacker badplats igår. Fin botten och långgrunt!
Haha märks det vilken engagerad hundutställare man är? Släng hunden i sjön och klafsa på lite schampo så är vovven ren sen :p

Nu väntar sängen, trött som sjutton!!
Imorgon åker vi i god tid, ska hämta nyckeln inne i Gävle senast kl 17 och sen fortsätter vi ut till timmerstugan jag hyrt vid havet i Långsand. Men det blir bara jag och hundarna som åker dit, pappa åker rakt ner genom landet och hem.
När vi kommit hem ordentligt, när helgens äventyr också är över, så kommer jag sätta mig ner och reflektera här i bloggen om veckan som varit här uppe i underbara Åre. Många minnen för livet har det blivit..

Sen kommer min älskling Stefan till Långsand och även bästaste bästisen Lillaaaaaan!!! Ord kan inte beskriva hur mycket jag saknat dem den här veckan!
På lördag kvällen efter utställningen så ska vi ha lite myskväll bara vi tre med lite kräftor och gott o dricka :)










1 kommentar:

  1. Dina bilder tar andan ur mig gumman, vilken underbar natur vi har och du har verkligen förmågan att återge det med kameran!
    Tröttnöten ser nästan ut som en fjällräv..
    Ni har varit SÅ saknade, blir kram- och ylparty i em, tjohooooooooo!

    SvaraRadera