söndag 13 maj 2012

Födelsedagsfirande och hundar, såklart!

Oj vilken lång dag det blev!

Stefan och Oliver åkte på babysim vid 10 och jag åkte strax därefter till "mommo och moffa", dvs min mamma och pappa, för att förbereda för alla gäster som skulle droppa in under e.m. Vi var hemma igen kl 20!

Dagen har trots de många timmarna gått i en rasande fart och vi kommer nog sova som stockar inatt. Om inte Oliver är alltför sockerstinn dvs ;) mycket gott har det blivit! Vi bjöd på småkakor, sockerkaka, cheesecake, chokladpaj och gräddtårta. Tror eller ej men det mesta gick faktiskt åt! Mommo hade gjort en alldeles egen liten tårta åt Oliver som han fick kladda med <3

Vänner och släkt avlöste varandra och den ena fina presenten efter den andra droppade in! Bl a en resesäng, leksaker, kläder, böcker och pengar till en ny barnstol till bilen, dags att uppgradera från babyskyddet. Vi visste redan vilken vi vill ha och Jollyroom har kampanj just nu, så vi har beställt en Akta Graco Belogic! Känns trygg och gedigen.

Vi har haft en helt underbar dag och vi tackar alla som kom! Vi är så otroligt glada över att ha er i våra liv.

I torsdags kväll så var jag på clinic igen hos Eva Bodfäldt för att fräscha upp gamla kunskaper ;) Denna gång handlade det om belöningssystem och ni kan läsa mer om det här på hennes blogg: http://blog.evabodfaldt.com/2010/08/bra-bus-varsagod-och-slut_1392.html?m=1

Som alltid hos Eva så var det roligt och lärorikt! Hon hann även berätta om alla sina hundar som hon haft. Det var två ekipage med och båda hade schäfer, dock två mycket olika schäfrar. Tiken fastnade jag verkligen för, oroligt stabil och lugn med ett fantastiskt yttre, hon heter Qula och kommer från Barvatorps kennel. Fast hon var ingen typisk schäfer så det kanske var därför jag fastnade för henne ;)

I veckan som kommer så händer det en del! Oliver ska på Ettårs-vaccination på BVC. Bailey ska till Bagarmossen för sin årliga vaccination, vilken de får gratis eftersom de är blodgivare. Förmodligen får vi även gratis fästinghalsband! På tisdag kväll ska vi träna rally med Cissi och Indra inför tävlingarna på torsdag och lördag! På torsdag är det på Märsta-Sigtuna BK och på lördag är det i Gubbängen i pudelklubbens regi. Vi hoppas då på att ta nästa titel- RLD F! Eventuellt, om tiden finns på torsdag e.m, så ska jag även se Taurus syrra Giza göra sitt MT i Täby. Spännande!
Och efter tävlingen på lördagen så ska jag och Taurus träna viltspår med Emma och hennes aussie Arrac- vi har båda två viltspårschampionat i sikte! :) Det var längesen jag träffade Emma nu så det ska bli roligt!! Kolla in Emmas företag Hundreda- http://hundreda.se/

Sen så kan jag erkänna att jag har en liten hemlis ang framtiden och jobb, för ödet verkar definitivt vilja att jag fortsätter jobba med just hund.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar